måndag 30 januari 2012

Kökstapet?

Idag var jag iväg med min bror och hans tjej för att köpa tapeter till deras kök.
Småtittade lite till torpet samtidigt.
Plötsligt kände jag hur jag liksom kippade efter andan och blev lite svettig innanför kläderna.
Jag hade hittat en tapet till torpköket.
Och för knappt nå pengar alls!

Jag tyckte att min bror och hans tjej skulle ha den tapeten i sitt kök så så fick det bli.
Förvarnade dom om att jah ska förvarna Rikard att vi ska den i vårat kök ute i stugan sen.
Den är fantastisk. Jag har sett massor med liknande tapeter på andra ställen men MYCKET dyrare och oftast helt fel färg.
Jag gillar mönstret, färgerna och känslan i tapeten.

Denna får det bli!!

5 kommentarer:

Jessica sa...

Jättefin tapet, precis sån jag letar efter! Var hittade du den?? :)
mvh Jessica

Soldattorpet Anno 1840 sa...

Jessica: Hittade den på (tro det eller ej) men på Rusta. 99kr rullen och billigare än så blir det inte :)

Anonym sa...

Ibland har man tur! :) Tack för ditt svar! :)
/Jessica

Anonym sa...

Hallå!
Surfade runt på husrenovering och klickade på soldattorpet. Hihi, dessa tapeter har vi i vårat tvrum i sommarstugan. Superfina och jag är helnöjd, just den gamla stilen jag var ute efter. Och så gott som gratis på rusat. Så "gammaldagstil" behöver inte kost skjortan.
Tittar in här då och då.
Trevlig påsk!
//Marianne.

Soldattorpet Anno 1840 sa...

Hej Marianne!

Tack för din kommentar.
Ja tapeterna är verkligen underbara och man blir ju så glad att det finns alternativ för dom som inte känner för att lägga 800kr/rulle.

Vad kul att du kikar in. Det glädjer.

Trevlig påsk.
//Hanna