tisdag 10 januari 2012

Gammal växasäng från 30-talet


Idag åkte vi till Ransta och köpte den här skönheten.
Så fort jag såg annonsen på Blocket så mailade jag kvinnan som sålde och dagen efter (idag) kunde vi åka och hämta den.
Jag är fullkomligt kär i den!
Den är helt i trä även om det ser ut som järn.
Jag är så nöjd med sängen och våran 3 åring kommer nog att trivas i den.
Om man drar ut den till maxlängd så blir den 156cm lång så han kommer att kunna ligga i den länge, sen tar lillebror över :)

Som ni ser på bilderna så är det en annan inredningsälskare som sålde sängen.
Deras hem var nog det vackraste hemmet jag varit i.
En sann Shabby Chic dröm.
Åh, jag vill tillbaka och bara njuta av deras vackra kök (spiskåpa och vedspis)

Aja, en dag ska vi också ha spiskåpa, vedspis har vi ju redan *hehe*

Ha det gott!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad glad jag blev för kommentaren på vår blogg! Vilken fin säng...

Ha en trevlig helg

Linda