söndag 6 maj 2012

Röjning av trädgården fortsätter...

 Här ser man ju tydligt vad vi gjort. Den där storbladiga rabatten har gett min ångest hela våren när vi tvingats titta på den. När den inte är grön som den är där så är den brun och ser ut som...ja, som bajs på gräsmattan så är den f*n i mig inte fin alltså. Vi började med att gräva upp allt. Dom där gröna var väldigt lätta att få upp men det växer nå buske mitt i lite här och var och dom var inte lätta att ha och göra med! Vi slet som djur. Och under allt bös så hittade vi 2-3 såna där ASSTORA stenbumlingar.
Dom bar vi bort. Det tyngsta jag lyft i hela mitt liv typ. Matheus letar efter mask under stenen.
Här jämnar vi till marken. Formade den nya rabatten som ett ägg och där ska vi någon gång få ihop en egen örtträdgård, lite morötter och jordgubbar åt barnen.
Den sista bilden längst ner till höger är ett igenfyllt hål. Rikard och min bror sågade ner en buske och grävde upp en rot som var lika stor som våran yngsta son....nästan.
Vi vill ha så cleant som möjligt. Inte så mycket plotter här och där. Det kan vara plotter men helst på rätt ställen.

Inga kommentarer: