tisdag 22 maj 2012

Imorgon ska vi till torpet

Imorgon åker vi till stugan igen.
Vi ska riva klart i köket så vi kan börja sätta ny panel där snart. Måste ha det lite i ordning inför sommaren för då ska vi ju bo där med våra barn.
Jag ska riva bort resten av tretexen på väggarna, ta bort alla lister och foder runt dörrar och fönster och ta bort spännpappret i taket.
Jag hade gärna velat behålla det men den är målad med en BLANK plastfärg eller liknande och det är inte snyggt nånstans!
Har dessutom redan tjuvkikat och det är obehandlat trätak (panel med fasade kanter) i taket så det skall bara målas med linolja i nån trevlig kulör (troligtvis vitt)
Ska ta med kameran och ta en massa kort som jag lägger in sedan.
Jag längtar!

Nåt annat kul som vi ska göra imorgon är att vi ska ta hem 2st fönsterbågar och fixa till dom här hemma eftersom vi inte har möjlighet att stanna där tills allt torkat.
(så nu får vi kånka hem alla renoveringsgrejer igen som vi tog dit sist)
Fy f*n vad spännande och läskigt på samma gång det ska bli att göra det. Man har ju ingen som helst erfarenhet men enligt dom flesta så är det kul i alla fall, så det är ju alltid nåt.
Sen om jag slipper spräcka glasrutor är ju alltid ett plus.
Inte kul att behöva beställa/köpa nya glas.

Ses imorgon.



Inga kommentarer: