torsdag 24 maj 2012

Hur dryg får man bli?

Idag tog vi hem 2st fönsterbågar, precis som planerat. Det blev trångt i bilen.
Ikväll har jag gjort nåt så otroligt drygt men kul.
Jag har skrapar bort gammal fönsterkitt utan att använda mig av nån värmeapparat som gör kittet mjukt först.
Jag skrapade alltså bara rakt av.
Jäklar var jag har ont i ryggen nu!
Varför kanske ni undrar?
Jo för att jag gjorde det sittandes på balkonggolvet, i mörkret i ungefär 3 timmar.

Vi har ingen belysning på balkongen så jag fick nästan gissa mig fram vart jag skulle skrapa.
Jag drog ut gamla stift med fingrarna/naglarna. Jag har inga naglar kvar nu kan jag säga.
Jag fick loss ett fönster i ena bågen, dom andra rutorna är renskrapade men måste ha täng för att dra ut stiften, dom är så korta och sitter långt ner i träet.

Nåt annat jag upptäckte var att dom kittat helt fel.
Dom har målat sina fönster medan som fortfarande hänga på sina gångjärn! Det var målarfärg precis överallt i flera lager. Dom har inte blivit skrapade mellan målningarna utan den nya färgen smackades bara på ovanpå den gamla.
Det är så tjockt med färg så ni anar inte! Måste faktiskt ta kort på eländet så ni får se. Jag ska till stugan i helgen, då ska jag fota dom.

Imorgon fortsätter skrapande.
Hoppas att jag får loss dom 2 glasen som är kvar i bågen så jag kan börja skrapa av färgen och olja in sen. Jag är så vansinnigt taggad på att se hur snyggt det KAN bli.
Vi har ju aldrig gjort nåt sånt här.

HEIPPA

Inga kommentarer: