fredag 14 oktober 2011

Vad sjutton!? Vilket spån!

 Här fotade jag i uthuset (i ett utav rummen) Det är allt möjligt på detta golvet och det ska ut!! Jag vill ha en snickarbod här. Jag tog fram spade och skottkärra och så började jag gräva.
Det ser väl inte så mycket ut eller?
Nej, det ser inte mycket ut när man ser det på bild. Grejen är den att det är ca 1,5 meter djupt. Det är gammalt sågspån, spannmål, rötter från gamla buskar, brädor och diverse skit.
Jag hittade tidningsurklipp från 1950 en bit ner under massorna.
Det är helt SJUKT mycket. Orkade "bara" gräva upp 4 skottkärror med sånt här bös men desto mer mjukade jag bara upp för att greja med sen. Allt är så hårt packat att det är nästan som att slå spaden i sten när man ska till och gräva.
Hittade en hel del roliga saker i allt detta.
  • Ett horn från en ko.
  • Vaselinburk från 50-talet.
  • Tidningsurklipp.
  • Klädestrasor.
  • Ett ägg från en höna (som dessutom är helt)
  • Gamla gigantiska handsmidda spikar
  • Diverse föremål från en ladugård som användes vid djurskötsel.
Det kommer bilder på detta sen.
Men jag måste säga att det vartyp  det jobbigaste jag gjort att gräva i detta.
Hittade förutom allt det som jag redan skrivit ett hål rätt ner i marken.
Kunde köra ner hela spaden med skaft och allt i hålet utan att det nuddade någon mark under.
Visade sig vara ner till jordkällaren. Ett lufthål som täppts igen av allt skit med andra ord.
Ännu större anledning att gräva ut allt.
Men för att orka det så MÅSTE nog vi ha hjälp. Det är flera ton med spån och det ovanpå.
Frivilliga? *haha*

Inga kommentarer: