torsdag 6 oktober 2011

Den så kallade olyckan med kakeldekoren

Jag bloggade ju för några dagar sedan om hur jag dragit bort kakeldekor i köket och kaklet rasade.
Här har ni en bild på eländet.
Varför finns det förresten 2 kranar?
Vi ska byta ut bänkskivan mot en annan, kanske i betong pga att vedspisen står bredvid.
Eller kan man ha en bänkskiva i trä?
Man vill ju helst ha i trä eftersom att arbetsbänken är i trä.
Diskhon ser lite lustig ut. Någon sådan behövs ju inte heller egnentligen då vi inte får spola ner vatten i avloppet.
Vad tycker ni, ska vi ha diskho eller strunta i det helt och hållet?
Jag vill i alla fall ha en ny fin kran som är lite högre så man får en balja under när man ska spola vatten, just nu är det lite tajt.
Det är kranen som sitter i bänkskivan som används.
Jag skulle personligen vilja en en kran på väggen där istället. Det är smidigare och snyggare.
Men OM vi skulle fixa diskhon hur skulle man kunna lösa det om det mot förmodan skulle råka rinna ner vatten i den?
Kan man fixa till ett hål ner till sopskåpet och ha en tunna så att vattnet istället rinner ner i den?

Oj, vad mycket frågor det blev nu...

Men jag älskar vårat torp trots skavankerna.

1 kommentar:

Ida sa...

Vi har inget avlopp i stugan överhuvudtaget, så planen är att ansluta diskhon till en dunk som man sedan får gå ut och tömma.