söndag 9 oktober 2011

Nytt torpkök

Här är en bild på köket i vårat torp.
Bilden är taget under visningen så det ser inte ut sådär idag.
Vi har rivit ut plastmattan nu och det är trägolv.
Köksskåpen är världens fulaste färg så det ska åtgärdas så fort vi kommer så långt. Ett rum i taget.
Men hur som helst. Vi har pratat om att istället för att skrapa rent allt från färg så ska vi riva skiten.
Att alltså plocka isär alla delar, ta måtten på dom och bygga upp en helt nytt i samma storlek men i bättre utförande.
Helt andra färger såklart.
Golvet kommer antagligen att bli rutigt, vitt och grått.
Skåpen kommer antingen att vara vita eller gråa.
Under masonitskivorna på väggarna finns kanske träpaneler så då ska dom målas i en ljus färg.
Jag kommer alltså att själv bygga köket med hjälp utav Rikard.
Jag vet att jag kan! Det blir inga krusiduller utan så lätt som möjligt.
Nya handtag till skåp skall inhandlas på byggnadsvårdsbutik för att få den rätta looken.

Åh, det kommer nog att bli vackert en vacker dag.

2 kommentarer:

Marlene sa...

va bra att du ändrat=) Du kan också välja att kommentarsfältet kommer upp i ett nytt fönster så slipepr sidan laddas om..

Ang handdtag och andra vbeslag finnsdt en liten butik på Vallby. på området där an tittar på djuren. De säljer allt sånt. Jättepoppis o man har en stuga. Där kan ni fyna beslag till fönster, handtag till skåp m.m. Å så roligt att få hålla på!!!

Unknown sa...

tänkte bara säga: kolla på Tradera först om du hittar handtag där innan du köper nåt i byggnadsvårdsbutiker. man kan ha tur. :) Själv köpte jag handtag, gångjärn och lite annat sånt på tradera till vårt blivande kök när nu det blir klart. Och platsbyggda kök behöver inte vara så värst avancerade. Själv låter jag sambon snickra ihop köket(ja, han är ju snickare) men tror jag bestämt mig nu för att bara göra själva hyllorna nu och sätter på pärlsponten sen för jag vill ha ett fungerande kök nu! :) Lycka till med köket. Visst är det kul det här? :)