tisdag 4 oktober 2011

Glöm aldrig fogmassan!

Ni ser väl det fula kaklet? hade ni velat ha kvar det?
Måste bara få berätta en rolig händelse från i lördags när vi var till stugan och grejade.
Vi stod i köket och inspekterade kaklet och allt omkring där.
Vi kunde alla konstatera att alla dessa smågrejer som sitter på väggarna ska bort. Så långt är alla med va?
Sedan sa jag till Rikard att vi ska kakla om.
Han tittade på mig och frågade varför.
Jag förklarade för honom att det är ett måste, det räcker att ta en titt på dom så förstår man.
Kakelplattorna är fulla med gamla och fula klistermärken, dom sitter fult och ojämt och det finns knappt nå fog mellan plattorna.
Då gav Rikard mig den där klassiska minen och sa:
-Ja självklart ska allt göras om! och gick sin väg och surade.

En kort stund senare så gick jag in i köket och bestämde mig för att ta loss dessa såkallade dekorblommor som satt förhållandevis löst på kaklet.
Tog bort en och det gick bra. Tog bort en till och det gick också bra.
Tog en tredje men då brakade 6 stycken kakelrutor (heter det så?) rätt ner på diskbänken med världens brak!!
Skrattade som fan. Alla undrade vad jag hade för mig.
Ooops!
-Rikard, var det det här kaklet det du ville att vi inte skulle byta ut?
Kände mig så jäkla nöjd. Jag visste väl att jag hade rätt typ.
Sedan skulle jag ta ner en gammal plansch med katter på:
-Undrar om den håller upp väggen? sa jag då.
Haha!! Det var så komiskt.

Jag vet exakt hur jag personligen vill att köket ska se ut för nu får vi ju nytt kakel satt eftersom det gamla ligger i flisor på diskbänken ;)
Ibland är det bara meningen....

Inga kommentarer: