lördag 28 april 2012

Planerar inför renoveringen...

Tog en bild längs golvet i allrummet. Här ser man tydligen hur golvet sjunkit en bit. Man ser även att tretex-skivorna sattes först och sedan lades golvet. Så vi måste lyfta loss golv för att få bort skivorna misstänker jag. Vad säger ni?

En garderob som byggdes i efterhand. Det vita ni ser KAN vara den stora bakugnen som det bakades i förr i tiden. Jag hoppas och ber till alla gudar i hela universum att det är den och att den finns där bakom. Annars är det kanske skorstensmuren?

En dörr i hallen som leder upp till övervåningen. Förr så hade dörren den klassiska fina gråa (grön unbra) färgen men på 40 talet misstänker jag att dom förälskade sig i GULT för att....

Nästan allt målades gult. Väggar, dörrar osv...Usch! WHYYYYY!!!???

En polerad spegel? nej, det är taket i köket. Visst är det fint?

Som om inte det blanka vackra taket vore nog så är det lysrörslampa i köket också. Som pricken över i:et. Och ännu mera gul färg.

Fejk-kakel i köket. Jag kunde inte låta bli att kika bakom. Spikarna for all världens väg när jag drog skivan utåt.

Minsta sonen inspekterar vedspisen. "Råkade" knacka bort 2 kakelplattor. Knappt nå fog hade dom heller använt när det kaklades.

När jag kikar in i det här sopskåpet så vill jag bara gråta. Veden kommer vi att förvara någon annanstans. Det där rostiga röret ska bort, vi har ändå inget avlopp så den används inte. Sedan ska vi snygga till i övrigt, lägga ett hyllplan för diskmedel och sånt där.

Det är spännpapp på väggarna i vardagsrummet. Så slitet, så buckligt och fult att man blir lite fundersam över hur detta ska fixas.

En dold garderob. Hela den väggen som jag skalat ska bort så det blir lite som en alkov. Det är där bakom som den stora bakugnen borde finnas OM den som sagt finns kvar. Hur som helst så har sett tegel (sten) där bakom och det är i alla fall snyggare än detta.

2 kommentarer:

Jani sa...

När kör vi igång då? :D

hannas vita hem sa...

Jani: Precis vilken helg som helst. Vi är på! :)