fredag 27 april 2012

Imorgon äntligen

Nu var det pinsamt länge sedan jag skrev senast men vi har ju heller inte varit ute i stugan sedan sist och då var sjuuuukt kallt.

Imorgon tar vi med oss barnen i alla fall och så åker vi en sväng till stugan.
Vi ska skriva ner vad som ska inhandlas inför sommaren.
Vi ska renovera fönster och måla stugan utvändigt så det blir full rulle. Tur att torpet inte är så stort.
Nästa vecka åker jag förbi Vallby Byggnadsvård och köper kitt och verktyg som behövs inför fönsterrenoveringen i alla fall.
Själva färgen till husmålandet är ju inget extravagant så det kan man ju köpa nästan lite varstans.
Åh, vad det ska bli kul!

Jag har suttit och tittat i Så renoveras torp och gårdar och blev ännu mer sugen.
Eftersom vi har sagt att förstukvisten ska rivas och byggas upp på nytt så har jag även suttit och tittat i en bok och såna grejer. Gud vad mycket fint det finns!

Aja, kameran lägger jag i väskan redan ikväll.
Jag lär ju ta massor med fina vårbilder imorgon.

HEIPPA

Inga kommentarer: