onsdag 28 september 2011

Jordkällaren

I stugan har vi en jordkällare precis som man bör ha.
Jag har berättat för samtliga av mina vänner hur den ser ut.
Det är en betongtrappa ner till ett fyrkantigt golv, enkelt sådär ni vet.
Vi tittade nerför trappan vid visningen och jag var väl i eld och lågor så jag hade missuppfattat allt tydligen.
Rikard berättade igår hur det egentligen ligger till med jordkällaren.
Han sa att jordkällaren mycket riktigt har en betongtrappa ner till ett golv (fyrkantigt) men där nere finns det sedan en dörr och DÄR inne är jordkällaren. Under uthuset alltså.

Jag har inte fattat att jordkällaren är större och i ett helt annat rum.
Jag trodde ju hela tiden att den där lilla rutan där nere var jordkällaren. Men det var så att den gamla mannen (ägaren) inte vågade sig ner för den branta trappan för att öppna dörren (hänglås på dörren) för att visa oss hur det såg ut där.
Jag LÄNGTAR tills jag får se det!!
Det blir ju som att hitta en skatt.
Gud vad mycket nytt som dykt upp nu dom här sista dagarna, 2 dörrar i hallen som vi inte sett innan och en RIKTIG jordkällare under det stora uthuset.
UNDERBART!!!

På fredag smäller det, då åker vi och tittar, då är stugan vår på riktigt!

Inga kommentarer: