söndag 11 september 2011

Anledningen och syftet

Jag har funderat ett bra tag nu om jag skulle starta en blogg om vår stuga.
Igår bestämde jag mig och så blev det alltså.


Den här bloggen ska alltså handla om renoveringen av stugan.
Hur vi tillsammans ska förvandla våran dröm till verklighet.
Hur vi tillsammans ska gör i ordning ett gammalt soldattorp från 1840 helt utan förkunskaper.
Stugan renoverades 1940 och sedan dess har man inte gjort något mer förutom att man bytt ut elen förra året 2010 och gjort i ordning skorstenen.


Jag kommer att dokumentera precis allt och alla framsteg som vi gör.
Jag kommer även att försöka mig på att snickra lite nya grejer att ha både utomhus och inomhus.
Kan erkänna att min snickarerfarenheter inte är något att skryta med.
Det senaste jag gjort var väl den där träkniven på träslöjden i lågstadiet.
Så det är ungefär med dessa kunskaper som vi ger oss in i något som jag drömt om så länge, att ha ett eget torp.


Hoppas ni finner bloggen intressant.
MVH//Hanna
 

Inga kommentarer: