söndag 6 november 2011

Under vårt senaste besök så rev vi lite tapeter.
Eftersom det är trä under så hade dom såklart spikat fast tjockt papper på väggarna och på det limmat på tapetvåderna. Jäklar vad det satt!
Inte hade dom snålat med spiken heller. Jag fick inte ens bort hälften och jag gav upp.
Känner faktiskt lite panik inför alla dessa spikar som jag kommer att få dra ut *haha*
Drömmer väl om spik snart.
Men jag antar att träet är obehandlat för det var stickigt och ohyvlat.
Hoppas det blir lätt att måla på det sen. Bakom det finns skorstensmuren (tegel)
Jag har lust att ta bort några brädor och kika lite på det men det får vi ta sen...

Detta är i alla fall min blivande läshörna.
Skåpsdörren ska göras om. Jag har gamla brädor i ladan som jag ska leka med lite ;)
Jag tycker min lilla hörna har massor med potential.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Ville bara tipsa om en blogg jag sprang över av en slump. Ser uts om ni har lite samma inredningsstil :)

http://lantlif.blogspot.com/

//Lilla Jag

Stina sa...

Ja, herregud vad spik vi dragit ut i vårt torp. Det måste ha varit väldigt billigt förr. ;)
Tips: köp en japansk kofot (ser ut som en liten svensk kofot). Då blir det lättare att dra ut alla handsmidda spikar.

Leif sa...

När ni tar bort pappväggar får det gamla byggnadsvårdare att vända sig i graven :-)